Podsumowanie kursu

Podsumowanie kursu 

Podsumowanie kursuPodsumowanie kursuPodsumowanie kursu 

[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] 

 

KOMENTARZ


W tym dziale spróbuje nieco podsumować cały temat wiodący tego serwisu. Oczywiście nie da się przedstawić tego tematu krok po kroku jednak przyjmę pewną przybliżoną kolejność. W kolejnych “krokach” znajdzie się, krótki ogólny opis działań. Pamiętajcie, że nie ma złotego środka. Dla jednej strony proponowane działania pomogą w jej pozycji w rankingu, a drugiej nie. Ponieważ wyszukiwarki takie jak google, yandex, bing i yahoo czy baidu posiadaj całe mnóstwo algorytmów, które będą Wam “przeszkadzać” 😀. Ponadto nie istnieje idealne źródło wskazujące na faktyczne miejsce w rankingu dlatego będę przedstawiał różne wyniku zależnie od portalu analitycznego. 

Musicie być też świadomi tego, że praca przy “pozycjonowaniu” nigdy się nie kończy oraz tego, iż nie zawsze najważniejszym jest być na szczycie.

Aha część wiedzy tylko dla zarejestrowanych użytkowników. 

Włączę przy tym temacie możliwość komentowania dla osób, które podzielą się również swoją wiedzą.

 

 

» NARODZINY POMYSŁU


Należy znaleźć właściwą niszę w handlu oraz przeprowadzić wszechstronną analizę pośród ewentualnej konkurencji.

 

 

» ZAKUP DOMENY


Wybór i zakup domeny jest pierwszą czynnością do wykonania. Na rynku światowym jest wiele firm hostingowych, które oferują usługi w zakresie pośredniczenia w zakupie domen. Ranking takich firm znajdziecie tutaj      TOP 10 WebSite Providers RANKS    lub GODADDY » Domain Buy  UNITED » Domain Buy   1&1 Domains Buy   123 REG » Domain Buy  jak również 
Treść dostępna jedynie dla zarejestrowanych użytkowników. Prosimy o zalogowanie się.

 

Podczas zakupu domeny zwróćcie uwagę na semantykę nazwy, a pomoże Wam w tym  Domain Name Architecture  . Oczywiście możecie zakupić domenę już wcześniej pozycjonowaną jednak w tym wypadku musicie dokładnie sprawdzić jej parametry:

  • szukamy domeny ze zwróceniem uwagi na termin zakończenia opłat dla niej w przypadku domen jeszcze w użyciu lub szukamy domen, które nie zostały ponownie opłacone w terminie,

  • sprawdzamy, które serwery google (datacenters) analizują daną domenę korzystając na przykład z    PAGERANK CHECKER    ,

Podsumowanie kursu

Podsumowanie kursu

Podsumowanie kursu

  • sprawdzamy wartości zaufania do domeny używając na przykład Backlink Monitor lub 
    Treść dostępna jedynie dla zarejestrowanych użytkowników. Prosimy o zalogowanie się.

Podsumowanie kursu

Podsumowanie kursu

  • możecie sprawdzić potencjalną wartość domeny  Bulk Link Price Calculator oczywiście z pewnym przymrużeniem oka ale jednak algorytm badający te wartość wskaże czy domena była pozycjonowana.

Podsumowanie kursu

Podsumowanie kursu

Podsumowanie kursu

  • oraz wiele wiele innych sprawdzeń z użyciem opisanych w serwisie narzędzi online i offline.

 

 

» POCZTA ELEKTRONICZNA


Będą Wam potrzebne konta pocztowe oficjalne i techniczne. 

 

Gmail    Microsoft    Interia   Onet    Wirtualna Polska   Yahoo   O2   Gazeta Pl   Poczta Pl   @t PL   Int   Mail Com   Mail Ru do tych kont dojdą konta przy usługach na przykład wykupionego hostingu czy założonych profili.

 

 

» WYBÓR PLATFORMY SKLEPU


 Do wyboru macie gotowe platformy płatne i bezpłatne takie jak na przykład:

 

  Przejdź do Clickshop    lub    Otwórz Clickshop       Przejdź do Shoper         Przejdź do AtomStore       Przejdź do Big Commerce   lub    Otwórz Big Commerce       Przejdź do PrestaShop   lub    Otwórz PrestaShop        Przejdź do Magento        Przejdź do Shopify       Przejdź do Sky-Shop   lub    Otwórz Sky-Shop       Przejdź WooCommerce    lub    Otwórz WooCommerce    i tym podobne

 

 

 

» KONFIGURACJA SKLEPU


 

 

 

» ZAŁOŻENIE PROFILI U ZNACZĄCYCH USŁUGODAWCÓW


Nadszedł czas na zaprezentowanie wstępnie przygotowanego sklepu. Zatem rejestrujemy profile na początek w    Yandex       Baidu     Microsoft Bing     Google  

 

 

» ROZPOCZĘCIE PROCESU “SEO”


 

Podsumowanie kursu

» ANALIZA MOŻLIWOŚCI SKLEPU


Musicie zastanowić się czy zakupiona platforma spełni oczekiwania potencjalnych klientów.

 

Pierwsze wrażenie i tożsamość serwisu:

  • Co zrobić aby strona główna spełniała swoją rolę?

  • Jak będzie postrzegana przydatność, wiarygodność i atrakcyjność sklepu dla nowych użytkowników?

Hierarchia i organizacja serwisu:

  • Co zrobić aby była dla klientów zrozumiała?

  • Czy nie zgubią się w gąszczu kategorii?

Wygoda nawigacji:

  • Czy do produktów można dotrzeć w sposób intuicyjny?

  • Czy wybrane rozwiązania są najlepsze?

Wyszukiwanie produktów:

  • Czy wyniki wyszukiwania są jednoznaczne?

  • Czy poprawność wyników właściwie kierują klienta?

  • Czy nie zastosować dodatkowej formy wyszukiwania?

Strony kategorii:

  • Czy zawierają dostateczną liczbę informacji?

  • Czy są czytelne?

Strony produktowe:

  • Czy w dostateczny sposób sprzedają i informują?

Działanie koszyka i przechowalni

Procedura zamówienia:

  • Zawartość formularzy,

  • Łatwość rejestracji i logowania,

  • Przebieg poszczególnych kroków.

Reagowanie sklepu na sytuacje nietypowe

  • Komunikaty błędów

Odpowiedzi na wątpliwości:

  • Koszty przesyłki, płatności, ochrona prywatności – czy te informacje są we właściwym miejscu?

  • Czy są zrozumiałe dla klienta?

System pomocy dla osób zainteresowanych zakupami

Możliwości kontaktu i wsparcia dotyczącego korzystania ze sklepu i jego oferty.

Możliwości integracji z innymi serwisami, hurtowniami, zarządzanie magazynem, 

Możliwości wzbogacenia standardowe szaty graficznej,

Możliwości sprzedaży wielokanałowej i dostosowanie do urządzeń mobilnych,

Możliwości aktualizacji oprogramowania i dostosowanie do rynku,

Inne:

  • wygląd estetyczny, poprawne zagospodarowanie strony głównej, poprawną konstrukcję kategorii produktowych;

  • wersję RWD na urządzenia mobilne, kompatybilność z najnowszymi i najbardziej popularnymi przeglądarkami;

  • ustawienia SEO. Możliwość podpięcia narzędzi analitycznych, takich jak Google Analytics; możliwość indywidualnej konfiguracji treści meta, czyli tytułów, opisów i słów kluczowych dla poszczególnych kategorii oraz produktów;

  • prezentację i budowę oferty w sklepie, w tym elementy takie jak zaawansowana obsługa cech i wariantów produktów, poprawnie skonstruowana karta produktowa, graficzna prezentacja opcji produktowych, możliwość zamieszczania plików takich jak filmy video czy prezentacje produktów 360°;

  • dostępne narzędzia marketingowe, takie jak bardzo ważna, poprawnie działająca wyszukiwarka produktów, porównywarka produktów, moduł bestsellery, zaawansowane reguły tworzenia rabatów, łączenie produktów w cross-selling, tworzenie boksów produktowych, moduł newslettera, program lojalnościowy dla klientów;

  • ścieżkę zakupową i koszyk. Ścieżka zakupowa powinna być czytelna i intuicyjna, a także budzić zaufanie, w tym m.in. zawierać widoczny przycisk dodania do koszyka oraz informacje o dodatkowych kosztach czy dostępnych formach płatności i przesyłki; widoczny przycisk kupuję i płacę; szybki podgląd koszyka w sklepie;

  • możliwość kupowania bez rejestracji w sklepie;

  • politykę bezpieczeństwa. Sklep powinien mieć zainstalowany certyfikat bezpieczeństwa SSL, który zapewnia szyfrowanie danych. Nie można zapomnieć także o polityce prywatności oraz o polityce cookies;

  • integrację z serwisami zewnętrznymi: porównywarkami cen, pasażami handlowymi, serwisami aukcyjnymi, takimi jak Allegro, dostawcami płatności elektronicznych i firmami kurierskimi;

  • politykę magazynową: możliwość konfiguracji różnych magazynów, magazyn opcji produktowych, możliwość wystawiania paragonów i faktur w sklepie;

  • integrację z narzędziami wspomagającymi obsługę klienta: serwisami zbierającymi rekomendacje, live chatem, mediami społecznościowymi;

    narzędzia umożliwiające prowadzenie sprzedaży zagranicznej, takie jak wersje obcojęzyczne sklepu, wersje walutowe, integracje z marketplace’ami – Aliexpress, Amazon czy eBay;

  • możliwość integracji z dostawcami: automatyczne pobieranie i aktualizacja ofert; funkcja importu oraz eksportu wybranych danych;

  • raportowanie i analitykę, w tym najważniejsze raport sprzedaży, źródło zamówień, dziennik logów i zdarzeń systemowych;

  • system zarządzania klientami CRM, oraz m.in. umożliwienie przydzielania rabatów dla poszczególnych grup klientów, system reklamacji czy automatyczne powiadomienia o zmianie statusu zamówienia;

  • możliwości łatwej zmiany wyglądu sklepu bez ponoszenia dodatkowych kosztów.

To tak na początek. Natomiast nowości w zakresie technologicznym będą implementowane na bieżąco.

Należy pamiętać, że sieć jest światowa i nie musicie się ograniczać wyłącznie do własnego kraju. Tak na przykład mój serwis w ciągu 80 dni jego istnienia odwiedziły osoby z 91 krajów. Co oznacz, iż należy zadbać o na przykład tłumaczenie dla tych osób.

 

Podsumowanie kursu

 

» WYMAGANIA KLIENTA


Dla rozwoju biznesu bardzo istotne jest pozyskiwanie nowych klientów, jednak priorytetem powinno stać się utrzymywanie relacji na dłużej. Wyłaniają nam się tu dwa etapy, na których musi pojawić się odpowiednio dobrana strategia marketingowa. Spróbujmy się zastanowić, jak wykorzystać potencjał dwóch grup, które stanowią klienci nowi oraz powracający.

 

Jak zachęcić nowego klienta, by kupił właśnie u nas?

Pierwszym etapem jest pozyskanie nowego klienta. Jest to stosunkowo drogie i pracochłonne. Najpierw trzeba pojawić się tam, gdzie może nas spotkać. Następnie musimy go zachęcić do odwiedzenia naszego sklepu, aż w końcu wzbudzić zaufanie i spowodować zakup. Drugi etap wynika z pierwszego. Jeśli odpowiednio wykorzystamy nawiązaną relację, nowy klient może do nas wrócić.

 

1. Obecność na portalach aukcyjnych i pozycjonowanie.
Nowy klient nie szuka konkretnego sklepu, ale konkretnego produktu lub grupy produktów. Rzadko trafi bezpośrednio do nas. Marketing w wyszukiwarkach i platformy aukcyjne to dobry sposób na pozyskiwanie nie ukierunkowanych jeszcze na konkretny sklep klientów. Jest to sposób dość kosztowny, ale zazwyczaj bardzo skuteczny.

 

2. Rekomendacje.
Mimo skuteczności różnych działań, polecenie sklepu przez zaufaną osobę jest niewątpliwie najbardziej wiarygodnym argumentem. Konsument chętnie skorzysta z oferty sklepu, z jakim jego przyjaciel miał na tyle pozytywne doświadczenia, by go polecić. Aby ułatwić naszym klientom ten proces, warto zaopatrzyć ich w wizytówki lub ulotki oraz premiować tego typu zachowania, np. rabatami lub bonami na zakupy.

 

3. Unikalna lub bogata oferta.
Nie każdy klient jako główne kryterium przy wyborze przyjmuje cenę. Często ważne jest to, co dany sklep oferuje oraz możliwość zrobienia wszystkich potrzebnych zakupów w jednym miejscu. Duże zainteresowanie wzbudzają nowości rynkowe oraz produkty unikalne, jakie ciężko znaleźć u innych sprzedawców. Ciekawym pomysłem na realizację tej strategii jest też proponowanie produktów komplementarnych. Może to być ekspres do kawy i kawa, aparaty fotograficzne i obiektywy, itd. Można tu zastosować cross-selling i dodatkowo zwiększać średnią wartość zamówienia.

 

4. Super-oferty krótkoterminowe.
Klienci bardzo lubią okazje. Jeszcze korzystniejsze jest zastosowanie takiego zabiegu w połączeniu z warunkami takimi, jak „Krótki czas trwania oferty”, „Ograniczona liczba sztuk”, „Ostatnie egzemplarze!”. Istnieje szansa, że klient poświęci chwilę na przemyślenie naszej propozycji, choćby w obawie, że straci prawdziwą okazję.

 

5. Gonienie trendów i nowości.
Warto zaopatrzyć się w to, co aktualnie jest modne. Taki trend może trwać bardzo krótko i czasem ciężko go zauważyć. Istnieją jednak sposoby, jak choćby śledzenie trendów na platformach aukcyjnych, które w połączeniu z odrobiną intuicji i gotowością do ryzyka mogą przynieść spory zysk. Rynek jednak szybko się nasyca. Wtedy należy szukać i gonić kolejny trend. Ryzyko jest konieczne. Jeśli widzimy zainteresowanie daną grupa produktów, musimy jak najszybciej sięgnąć po swój kawałek tortu.

 

6. Zawsze o krok przed klientem.
Potencjalni klienci szukają, szperają, dowiadują się… Musisz wyprzedzisz ich o krok. Występuj w roli eksperta w swojej branży, np. poprzez komentowanie zapytań na forach, portalach i serwisach branżowych. Stań się modny i znany poprzez obecność w gazetach i na blogach, wspieranie inicjatyw i umiejętne prowadzenie profili na portalach społecznościowych. Bądź wszędzie tam, gdzie docierają mniejsze i większe grupy potencjalnych klientów.

 

Czym zatrzymać klienta przy sobie?

Zwiększanie liczby powracających klientów jest oznaką budowania marki. Ponadto, zachęcenie użytkownika do kolejnego zakupu jest o wiele tańsze i prostsze, niż zyskanie nowego. Taki klient jest też mniej czuły na cenę produktu, ponieważ ponad to stawia bezpieczeństwo zakupów w sprawdzonym sklepie.

 

1. Wzorowa realizacja każdego zamówienia.
Nie od dziś wiadomo, że sprzedawca powinien wykazać największe zaangażowanie niezależnie od wartości zamówienia. Aby klient zechciał wrócić do naszego sklepu, musi spotkać się z doskonałą obsługą każdego swojego zamówienia. Warto też zapytać klienta, jak ocenia naszą pracę i czy jest zadowolony. Przykładowo, można zastosować wiadomość mailową z takim pytaniem, wysyłaną kilka dni po nadaniu paczki. Dzięki temu istnieje szansa, że ewentualne zażalenia trafią do nas, a nie na fora i portale opiniujące.

 

2. Twój problem – nasza głowa.
Samo pojawienie się trudności w realizacji zamówienia – opóźnienie wysyłki, zwrot, reklamacja, problem z przesyłką kurierską czy uszkodzona paczka – to nie problem. Umiejętne postępowanie w takiej sytuacji może nawet okazać się korzystne dla naszej relacji z klientem. Znacząca jest nasza reakcja, a w szczególności szybkość działania, bieżące informowanie klienta i zaangażowanie w jego problem.

 

3. Doradztwo (możliwość otrzymania pomocy).
Klienci często mają wiele wątpliwości. Kiedy chcą kupić np. fotel, telewizor, kosmetyk, a nawet wazon, cenią sobie opinię fachowych konsultantów. Istotne, by okazać klientowi zainteresowanie, poświęcić mu tyle czasu, ile oczekuje oraz dać konkretną, zgodną z prawdą odpowiedź. Kiedy czegoś nie wiemy, lepiej przyznać się do tego i zasięgnąć opinii eksperta czy producenta. Podawanie informacji, których nie jesteśmy pewni, może znacząco podważyć naszą wiarygodność.

 

4. Newslettery i powiadomienia.
Bardzo istotne w marketingu są punkty styczności, w jakich mamy możliwość „spotkania” z klientem. Zazwyczaj podczas dokonywania zakupu klient potwierdza chęć otrzymywania sklepowego newslettera. Jest to bardzo skuteczny sposób na przypominanie o tym, co w ofercie mamy najciekawszego. Newsletter daje duże pole do popisu. Najważniejsze, by wyciągać wnioski z poszczególnych mailingów i badać statystyki ich skuteczności. Tylko dzięki ciągłemu monitorowaniu można wyselekcjonować najskuteczniejsze metody, np. prezentacje nowości, oferty krótkoterminowe, promocje lub poradniki.

 

5. Pozwól klientowi stać się częścią marki.
Są pewne marki znane na całym świecie. To nie tylko produkty, ale filozofia, ma nawet styl życia. Ludzie, którzy wybierają produkty danej marki, bardzo często utożsamiają się z nią i jej misją. Czują, że poprzez swoje postępowanie i swój wybór tworzą wizerunek marki. Stają się żywą reklamą. Aby taki efekt uzyskać, należy określić wyraźny i indywidualny charakter naszej marki i być wiernym temu wizerunkowi.

 

6. Katalogi, oferty, wizytówki…
Materiały reklamowe i oferty powinny być przedstawione w odpowiedniej formie i w sposób profesjonalny. Wszystko dobrze jest przygotować z największą starannością, na każdym kroku przypominając, że jesteśmy fachowym i wiarygodnym partnerem. Dobrze jest zadziałać w taki sposób, aby klient zawsze łatwo i szybko mógł trafić do nas z powrotem.

 

Powyższe działania wymagają zróżnicowanego zaangażowania czasu, pieniędzy i wiedzy. Można zastosować inną klasyfikację, skupić się na jednej z grup klientów lub potraktować je równo, ale nie można o żadnej zapomnieć. Najważniejsze, by świadomie planować strategie, a nie działać przypadkiem. Dzięki temu można śledzić statystyki i badać efekty, reagować elastycznie na trendy oraz na bieżąco oceniać swoje słabsze i mocniejsze strony.

 

» BADANIE SŁÓW KLUCZOWYCH


Dobrze wykonana analiza słów kluczowych jest w dużej mierze czynnikiem odpowiadającym za sukces późniejszych działań SEO. Jeżeli nie przeprowadzimy wcześniej gruntownej analizy, może okazać się, że mimo iż występujemy na określone słowa kluczowe wysoko w wynikach wyszukiwania, to nie przynosi to nam żadnych wymiernych korzyści.

 

Czym jest copywriting?

Copywriting to usługa polegająca na przygotowywaniu treści na strony internetowej. Treści mogą mieć charakter między innymi felietonów, artykułów, poradników czy aktualności. Popularny jest także tzw. SEO Copywriting czyli przygotowywanie treści przyjaznych algorytmom wyszukiwarek.

 

Czym są słowa kluczowe?

Słowami kluczowymi nazywamy wyrazy, które wpisywane są do wyszukiwarki Google w celu odnalezienia konkretnych informacji, usług lub produktów. Słowa kluczowe nazywane są także frazami lub frazami kluczowymi.

Mówiąc o słowach kluczowych w kontekście pozycjonowania, można wyróżnić kilka ich typów:

 

  • brandowe (brand = marka, nazwa firmy) – słowa kluczowe wpisywane są przez użytkowników wyszukiwarki najczęściej w sytuacji, kiedy nie znają oni konkretnego adresu strony internetowej danej firmy, ale chcą na nią trafić. Zazwyczaj strony internetowe nie wymagają specjalnych działań, żeby znaleźć się na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania na frazę będącą nazwą firmy. Wynika to z kilku faktów:
    • nazwa firmy przeważnie jest unikalna (jeżeli jeszcze jesteś na etapie wyboru nazwy firmy, sprawdź czy nie istnieje inna o tej samej nazwie, w przeciwnym wypadku Twoja strona może nie znaleźć się na 1. miejscu w wynikach wyszukiwania na frazę będącą nazwą firmy)
    • nazwa domeny jest przeważnie taka sama jak nazwa firmy, co również przyczynia się do tego, że strona z nazwą firmy pojawia się wysoko w wynikach wyszukiwania
    • ogólne słowa kluczowe – słowa kluczowe składające się najczęściej z 1-2 wyrazów, tego typu słowa kluczowe najczęściej wpisywane przez osoby, które są zainteresowane jakimiś produktami lub usługami, ale nie mają jeszcze sprecyzowanych preferencji. Obecność na wysokich pozycjach na te frazy kluczowe niekoniecznie musi się więc przekładać na korzyści biznesowe. Dodatkowo, pozycjonowanie na takie słowa kluczowe jest trudniejsze, ze względu na dużą konkurencję.

Przykładowe słowa kluczowe tego typu: zabawki, kursy, torebki

  • słowa kluczowe long-tail (tzw. długi ogon) – do tego rodzaju słów kluczowych zaliczyć możemy przede wszystkim słowa kluczowe, składające się z ilości wyrazów większej niż 2. Internauci, wpisując w wyszukiwarkę Google tego typu słowa, mają już bardziej sprecyzowane potrzeby i dokładnie wiedzą czego szukają. Pozycjonowanie na tego typu słowa kluczowe jest zwykle łatwiejsze, ponieważ jest mniejsza konkurencja.

Przykładowe słowa kluczowe tego typu: zabawki dla chłopców, kursy okresowe weekendowe, torebki damskie duże

Powyższe zestawienie dotyczy głównie stron internetowych związanych z jakimś biznesem – sprzedających lub reklamujących usługi bądź produkty. Poza wymienionymi wyżej typami słów kluczowych możemy wyróżnić także informacyjne słowa kluczowe, związane z wyszukiwaniem konkretnych odpowiedzi np. “stolica Polski”, “jak zawiązać supeł”, “prezydent Litwy”

 

Podsumowując:

  • im zwrot wpisywany w wyszukiwarkę ma mniej wyrazów, tym częściej jest szukany przez internautów, wraz ze zmniejszającą się liczbą wyrazów w zwrocie rośnie także konkurencyjność (trudność wy-pozycjonowania danego słowa kluczowego) oraz koszty z nim związane
  • im zwrot wpisywany w wyszukiwarkę ma więcej wyrazów, tym będzie mniej konkurencyjny, ale też rzadziej szukany przez Internautów
    Warto także dodać, że większa ilość wyrazów wpisywanych w wyszukiwarkę świadczy o bardziej sprecyzowanych potrzebach, a co za tym idzie, jest większa szansa, że trafiając z wyników wyszukiwania na naszą stronę użytkownik znajdzie właśnie to czego szukał.

 

Jak dobrać słowa kluczowe?

Skorzystaj z sugestii wyszukiwarki Google wpisując w wyszukiwarkę daną frazę, Google podpowiada nam, żebyśmy spróbowali poszukać interesujących nas informacji również pod innymi hasłami. Podpowiedzi takie znajdziemy w 2 miejscach:

 

  • pod listą wyników wyszukiwania

Podsumowanie kursu

 

  • w polu służącym do wpisywania słowa kluczowego

Podsumowanie kursu

 

Sugestie te są nie tylko dobrą podpowiedzią dla szukających, ale także dla tych, których chcą wybrać słowa kluczowe do pozycjonowania strony. Wśród podpowiedzi znajdują się bowiem hasła podobne do tego które wpisywaliśmy, które są często wyszukiwane przez Internautów.

 

Skorzystaj z narzędzi online 

Na podstawie jednego słowa kluczowego uzyskamy sugestie innych – podobnych słów kluczowych, na które warto się pozycjonować, ponieważ również są wyszukiwane przez Internautów. Korzystanie z narzędzia jest bardzo proste.

 

Ale o tym już w poszczególnych działach 😀

 

 

» UTWORZENIE TREŚCI


Skuteczny content marketing, czyli jak tworzyć treści, które wygenerują zysk?

Współczesny klient jest dziś znudzony nachalnym przekazem reklamowym, który płynie do niego za pośrednictwem wszystkich kanałów komunikacji. Zazwyczaj traktuje go jako treść zupełnie bezwartościową i niepotrzebną. Z tego właśnie powodu content marketing, który opiera się na tworzeniu oryginalnych, unikatowych treści, pozwalający rozwiązywać klientowi jego problemy, staje się szalenie skutecznym narzędziem marketingowym.

 

Przewaga content marketingu nad innymi formami przekazu

Siła content marketingu tkwi przede wszystkim w tym, że treść dociera do tysięcy ludzi i motywuje ich do określonych działań, które w prostej linii generują zyski dla firmy. Content marketing pozwala zbudować z klientem autentyczne relacje. Klient otrzymuje racjonalne argumenty i określone korzyści, które nie są nastawione na działanie perswazyjne. Dzięki skierowaniu treści do konkretnej grupy odbiorców możliwe jest kształtowanie opinii, zmiana postaw aż do zwiększenia sprzedaży bezpośredniej. Promując wartościową treść z zakresu swojej dziedziny działalności firma zyskuje miano eksperta, buduje swój rynek i osiąga przewagę nad konkurencją. Content marketing doceniły największe firmy na świecie, ale jego ważną zaletę stanowi fakt, że może być skutecznie wykorzystywany także przez małe firmy.

 

Trzy etapy tworzenia treści, które się sprzedają

Jeśli przeglądałeś blogi i różne strony internetowe na temat content marketingu, to z pewnością zalazłeś szereg zasad polecanych przez specjalistów, których wykorzystanie pozwoli Ci osiągnąć zamierzone przez Ciebie cele. My przedstawiam Ci trzy, naszym zdaniem najważniejsze czynniki, które wpływają na skuteczne działania w content marketingu.

 

I W centrum działań zawsze klient

Naturalnym podłożem tworzenia wartościowych treści dla klienta jest rozpoznanie i zrozumienie jego potrzeb, a następnie ich zaspokojenie. Jednym z powszechnych błędów jakie popełniają osoby zajmujące się tworzeniem różnego typu treści jest to, że nie piszą oni do klienta i dla klienta, ale próbują pisać dla wszystkich. To jest równoznaczne z tym, że piszą do nikogo. W content marketingu kluczowe znaczenie odgrywa strategia, w której przed przystąpieniem do tworzenia komunikatu najważniejsze jest zdefiniowanie grupy docelowej. Kim właściwie jest klient? Jakie są jego potrzeby? Jakich informacji szuka w sieci? Jakie kwestie go nurtują? Odpowiadając trafnie na te pytania, jesteś na dobrej drodze do tworzenia treści przydatnej klientowi czyli takiej, którą będzie mógł wykorzystać w swoim życiu codziennym, a stąd prosta droga do tego, że zyska ona uznanie w jego oczach.

 

II Tworzenie treści

Internet to miejsce wyjątkowo zatłoczone, w którym każdy chce się przebić ze swoją treścią. Jeśli chcesz być skuteczny to musisz nauczyć się komunikować w ten sposób, by zostać zauważonym. W content marketingu wartość ma kreatywne myślenie, które pozwala tworzyć coś nowego, świeżego, zabawnego i jednocześnie praktycznego. Nie ma sensu przygotowywać 1000 wpisu na temat wiązania butów – nikt taką treścią nie będzie zainteresowany. Najlepsi copywriterzy to tacy, którzy potrafią z jednej strony tworzyć treści soczyste, pełne obrazowych porównań, oddziałujące na różne zmysły, ale jednocześnie łatwe do zrozumienia w myśl zasady ,,ma być łatwo, prosto i przyjemnie”. Jeśli piszesz, to pisz do ludzi, nie korzystaj z terminologii, której nie zrozumie przeciętny Kowalski. Pisz zabawnie, a nie pretensjonalnie jakbyś połknął kij od szczotki. Idealna komunikacja powinna przebiegać w ten sposób, że odbiorca czytając twoje treści będzie miał wrażenie, że po drugiej stronie siedzi pasjonat tego tematu. Ponadto staraj się pisać zwięźle i konkretnie, bo nikt nie lubi, gdy ktoś trwoni jego zbędny czas. Co ponadto? Pracuj, pracuj i jeszcze raz pracuj nad tekstem. Zanim coś opublikujesz wiele razy sprawdź czy nie popełniłeś błędów, zmieniaj słowa w nagłówkach, postaraj się po prostu, żeby twoja treść była jak najlepsza. Pamiętaj, że treści pisane bez wysiłku nigdy nie spotkają się z uznaniem twoich czytelników.

 

III dystrybucja

Content marketing to nie tylko tworzenie treści, ale również mądre zarządzanie nią tak, aby skutecznie docierać do klientów. Tekst sam się nie obroni. Jeśli wydaje Ci się, że wrzucisz do sieci wspaniały content i już będziesz zbierać profity, to mocno się mylisz. Do interakcji potrzeba co najmniej dwóch osób. Wykorzystaj wszelkie dostępne Ci narzędzia do dystrybucji treści. Bądź odważny. Udzielaj się na blogach eksperckich, publikuj gościnne wpisy, bądź aktywny w social mediach, eksperymentuj z podcastami, wideoblogami, daj szansę swoim potencjalnym klientom zapisać się do newslettera.

Dzisiejszy content marketing to nie tylko edukacja i budowanie świadomości marki, ale przede wszystkim działania, które wpisują się w proces sprzedaży i robienia zakupów przez klienta. Dobrze zaplanowana strategia content marketingowa angażuje klienta, przyciąga jego uwagę, a także utrzymuje jego lojalność.

 

Kilka narzędzi tutaj:

materiał by Katarzyna Adamkiewicz zapraszam do zapoznania się z jej tekstami

Potrzebujesz ładnych grafik do postów?

Zaczynamy od najbardziej obszernego działu. Zaryzykuję stwierdzenie, że narzędzi do tworzenia ładnych obrazów jest najwięcej. I dobrze – tym łatwiej wybrać swojego faworyta.
  Canva     musicie kojarzyć – jest jednym z najczęściej polecanych narzędzi on-line. Zasłużyła na to bogactwem funkcji – efekty projektowania są estetyczne i atrakcyjne. Nie brakuje również formatów grafik – nie mamy tutaj wyłącznie szablonów pod posty w mediach społecznościowych. Darmowa wersja jest wystarczająca, ale jeśli komukolwiek będzie mało, to może symbolicznie dopłacać do dodatkowych materiałów.

Mniej zaawansowaną wersją Canvy, a tym samym trochę szybszym rozwiązaniem jest      Pablo     – narzędzie do projektowania obrazów na Facebooka, Instagrama, Twittera i Pintresta. W ramach ciekawostki – do grafik możecie automatycznie załadować cytaty (w języku angielskim).

Cytaty, jak wiadomo, to treści, którymi chętnie dzielą się użytkownicy. Nie dziwi zatem, że powstają dedykowane narzędzia wyłącznie do tworzenia obrazów z sentencjami. Jednym z przyjemniejszych jest    Recite   . Ma jednak minus – na każdym z obrazów automatycznie dodawane jest logo strony.

 

Potrzebujesz ładnych i darmowych zdjęć?

Banków z darmowymi zdjęciami nie brakuje, ale pamiętajcie – na potrzeby tworzenia grafik musicie posiadać fotografie z licencją CC0. Dzięki temu możecie swobodnie korzystać z materiałów i nie martwić się o ich prawa autorskie. Sam najczęściej sięgałem do Pixabay  oraz Picjumbo  – liczba zdjęć przy niektórych słowach kluczowych nie powala, ale baza starczała mi na kilka ładnych miesięcy pracy (przy naprawdę różnych tematach).

 

Musisz przygotować krótki film wideo?

Jeżeli nie miałbym innego wyjścia, to szukałbym pomocy na    Stupeflix     . Jak na narzędzie do tworzenia wideo jest wyjątkowo intuicyjne, a przy tym dosyć rozbudowane.

 

Chcesz zamieścić na Facebooku swojego GIF-a?

Bardzo lubię tę formę obrazu i chętnie dzielę się narzędziami, które mogą ułatwić jego zaprojektowanie. Do tworzenia GIF-ów często wykorzystywałam    Gifmaker     . Aby uzyskać link do GIF-a (zakładka Advanced, dalej Giphy link), który umożliwia wklejenie go np. w poście na Facebooku, zawsze sięgam po Giphy . Pamiętajcie, że to również skarbnica GIF-ów, a także narzędzie do zabawnego edytowania gotowych ruchomych obrazów.

 

Chcesz zmienić rozmiar obrazu, tak, żeby pasował do kanału społecznościowego?

Obrazy w mediach społecznościowych mają określoną rozdzielczość i nie zawsze można to zignorować. Często nie warto, bo może się to skończyć nieprawidłowym wyświetlaniem obrazu w reklamie lub na tablicy. Do szybkiej zmiany rozdzielczości obrazu przyda wam się   Social Image Resizer Tool . Nie jest niestety na bieżąco z ostatnimi zmianami na Facebooku (w tym z nowym wymiarem zdjęcia w tle).

 

Masz kilka zdjęć, z których chcę ułożyć kolaż?

Na pierwszy rzut oka szablony dostępne na   Photovisi         mogą wam się wydać dość kiczowate – nie zniechęcajcie się jednak za szybko. Można znaleźć tutaj wiele ciekawych wzorów kolaży, a także dodać w projekcie dużo od siebie.

 

Potrzebujesz wizualizacji postów?

Adparlor odkryłam przy okazji dopracowywania prezentacji dla klienta. Na kilku slajdach zamierzałam opisać pomysły na posty i wiedziałam, że słowo czy obraz wyrwany z kontekstu nie będą wystarczają Zdecydowałam się na wizualizację postów – okazało się, że do ich przygotowania nie potrzebuję grafików, których i tak nie miałam pod ręką. Pracuje się na nim naprawdę sprawnie, a efekty cieszą oko. Do dyspozycji macie posty na Facebooka, Instagrama, Twittera i Pinteresta – włączając w to również treści reklamowe. Ważna informacja – działa w przeglądarce Google Chrome.

 

Potrzebujesz wizualizacji obrazu na konkretnym urządzeniu?

Nie ma lepszego sposobu na pobudzenie wyobraźni odbiorcy, jak pokazanie mu obrazu w konkretnej sytuacji. Uważam, że niezbędnym elementem przy prezentacji projektu (np. landing page’a) jest pokazanie sposobu, w jaki będzie wyświetlany na urządzeniach. Do przygotowania takiej wizualizacji (laptop, tablet, telefon komórkowy) możecie wykorzystać MagicMockups. Zdjęcia są z licencją CC0!

 

Masz dużo informacji, które chcesz zaprezentować w przystępnej formie?

Garść informacji, którą trzeba zaprezentować innym? Idealnym rozwiązaniem będzie infografika. Wiedza w połączeniu z obrazem jest zdecydowanie lepiej przyswajalna. Graficy są w tym świetni, ale często musimy sobie radzić na własną rękę. Darmowych narzędzi nie brakuje. Pierwszy na myśl nasuwa się Piktochart – dostępne szablony są rewelacyjne. Jeżeli wyda wam się zbyt skomplikowany lub niewystarczający, to możecie przetestować Easel.ly lub Infogr.am.

 

Chcesz wrzucić coś ciekawego na Instagram?

Powyższy kanał społecznościowy jest właścicielem dodatkowych aplikacji, dzięki którym stworzycie coś więcej niż zwykłe zdjęcie lub film. Moja ulubiona to Boomerang, która (po wykonaniu serii 10 zdjęć) tworzy zapętlone mini filmiki. Efektem można się podzielić również na Facebooku. Warto przetestować także Layout do projektowania kolaży.

 

Musisz przygotować prezentację, a dziwnym trafem nie masz PowerPointa?

Taka sytuacja nie zdarza się często, ale czasem na waszym komputerze może zabraknąć PowerPointa lub Keynote’a. Albo najzwyczajniej w świecie możecie zapragnąć innej formy prezentacji. Zobaczcie wtedy, co oferuje wam Prezi. Nie znajduje się w czołówce najłatwiejszych narzędzi, ale efekty końcowe zrekompensują wasz czas i pracę.

 

Potrzebujesz ikon?

Zastanawiacie się czasem, jak pokazać słowo za pomocą obrazu? Nie myślcie, tylko sprawdźcie to na The Noun Project. Za pomocą słów kluczowych możecie wyszukać odpowiednie ikony, a następnie je ściągnąć. Do dyspozycji ponad 100 000 obrazów. Opcja darmowa jest dostępna wyłącznie dla prywatnych potrzeb.

 

Nie możesz załadować obrazu z powodu jego za dużego rozmiaru?

TinyPNG uczyni wasze ładne treści lżejszymi, dzięki czemu nie będą odrzucane w miejscach, które wymagają konkretnego „ciężaru” obrazów. Jednocześnie grafiki nie tracą wizualnie na jakości i pozostają w tej samej rozdzielczości. Maksymalna waga jednego obrazu to 5 MB.

 

Musisz sprawdzić czy pisownia jest poprawna?

Ładne treści to treści bez błędów ortograficznych, gramatycznych i interpunkcyjnych. Nie ufajcie w 100% swoim umiejętnościom językowym – zawsze może wkraść się jakiś chochlik. Jeżeli waszego tekstu nie może sprawdzić czujne ludzkie oko, to wykorzystajcie narzędzia on-line. Na dobry początek LanguageTool (dostępnych ponad 20 języków), Zecerka (usunie nawet formatowanie HTML) oraz Grammarly (tylko dla języka angielskiego, ale za to bardzo rozbudowane).

 

Znudziła ci się Helvetica i chcę skorzystać z innej czcionki?

Moja ulubiona wiewiórka w świecie fontów (czyt. czcionek), czyli Fontsquirrel. Photoshopa podrasowałam już kilkunastoma fontami z tej strony – jest tam ładnie i za darmo (nie tylko na użytek prywatny). Ciekawy nagłówek to również obraz – warto wychodzić poza ramy Times New Roman.

 

Zaciekawiła cię czcionka i chcesz poznać jej nazwę?

Wpadła wam w oko czcionka, ale nie możecie znaleźć jej źródła w swoich zasobach, a tym bardziej rozpoznać nazwy „na oko”? To nie koniec świata – mamy i narzędzie od tego. W takich sytuacjach korzystam z WhatFontIs – nie każdą czcionkę rozpozna bezbłędnie, ale przynajmniej podsuwa kilka podobnych zamienników.

 

Chcesz się upewnić, że tytuł twojego artykułu jest ciekawy?

Nagłówek – to on decyduję o tym czy użytkownik będzie zainteresowany przeczytaniem waszego tekstu. Bardzo ciekawym narzędziem sprawdzającym atrakcyjność tytułu wydaje się być Headline Analyzer. Spisuje się w przypadku języka angielskiego, niestety z polskim jest już trochę gorzej.

 

Musisz szybko policzyć litery w tekście?

Wordcounter to bardziej zaawansowany Licznik liter. Będzie niezbędny przy okazji tworzenia tekstów reklamowych, które muszą mieć określoną liczbę znaków. Innymi jego ciekawymi funkcjami są liczenie słów, zdań i paragrafów, a także podawanie czasu czytania oraz mówienia – może być przydatne przy tworzeniu wideo lub emisji radiowych.

 

Na stówę ktoś kopiuje twoje teksty – chcesz to sprawdzić?

Blogerom nie raz przytrafiła się sytuacja, w której okazało się, że ktoś kopiuje ich teksty. Co ciekawe, nie zawsze dowiadują się o tym sami, a raczej dzięki swoim wiernym i czujnym czytelnikom. Nie chcę was straszyć, ale jeśli tworzycie ładne treści, to może kogoś podkusić ich skopiowanie. Sprawdźcie aktualną sytuację za pomocą Copyscape.

 

JA OCZYWIŚCIE SKOPIOWAŁEM CZĘŚĆ TEKSTU Z BLOGÓW OSÓB PRZEDSTAWIAJĄCYCH PEWNE PROPOZYCJE DLA SEO JEDNAK ZAWSZE PREZENTUJE AUTORÓW TYCH TREŚCI. W TYM SERWISIE NIE CHODZI O TO ABY POWTARZAĆ TE SAME INFORMACJE W INNY SPOSÓB ALE ABY ZEBRAĆ CIEKAWE PROPOZYCJE W JEDNYM MIEJSCU. SERWIS JEST DARMOWY I MA WSPIERAĆ TYCH, KTÓRZY RADZĄ SOBIE – NA RAZIE – GORZEJ.

 

TU ZNAJDZIESZ STRONY DLA TYCH TREŚCI – PROPONUJĘ JE ODWIEDZIĆ

 

A może i Ty kopiujesz cudzy tekst?

Nieintencjonalne powielanie cudzych treści jest prawdopodobne – zwłaszcza, gdy w sieci znajduje się tak pokaźna liczba tekstów, jak teraz. Chcemy być oryginalni, ale przy niektórych tematach może się to okazać trudne. Ładne treści nie muszą być odkrywcze. Jeżeli jednak możemy po prostu zadbać o to, żeby nie były takie jak u innych, to dlaczego by nie spróbować? Do tego typu zadań stworzono Plagiarism checker.

 

Pozostałe rady w poszczególnych działach i forum.

 

» OPTYMALIZACJA SKLEPU 


Jeszcze nie tak dawno (choć w ujęciu „świata IT” minęło kilka epok), skuteczne SEO skupiało się na dwóch elementach:

  • upychaniu słów kluczowych w każdy możliwy sposób i w każdym możliwym miejscu, niekoniecznie po to, by użytkownik mógł ów tekst przeczytać (nazwijmy to On-Site SEO);
  • bombardowanie sklepu linkami, przy wykorzystaniu różnych technik, jak popularny SWL czy Kataloggery (Off-Site SEO).
    I to w zasadzie tyle – dwie powyższe „techniki” gwarantowały nam szybkie znalezienie się w Top10 na wybrane przez nas frazy, również te bardzo konkurencyjne. Bez żadnego wysiłku, w krótkim czasie i relatywnie tanio. Niestety (lub stety!), wszystko zaczęło się zmieniać, algorytm Google stawał się coraz bardziej rozbudowany i nastawiony na rozpoznawanie i nakładanie filtra (tzw. kary Google), na sklepy internetowe, które stosowały – nazywające się teraz – niedozwolone metody. Stety, ponieważ dzięki temu mamy obecnie strony sklepu prezentujące o wiele wyższą jakość – zarówno od strony technicznej, wizualnej jak i zawartości – w końcu mamy do czynienia ze sklepami przyjaznymi użytkownikowi.

Z roku na rok widzimy pozytywne zmiany, które wymuszają na osobach zajmujących się SEO coraz więcej dokładności, coraz większe skupianie się na jakości oferowanych treści oraz kodu sklepu. Kolejne aktualizacje najważniejszych obecnie algorytmów Google, czyli Panda oraz Pingwin, skutecznie uzmysławiają tym, którzy wciąż starają się wyszukiwarkę oszukać, że prędzej czy później zostaną przyłapani i stracą wszystko to, co tak karkołomnie próbowali stworzyć wbrew wytycznym dla webmasterów.

 

CO SKŁADA SIĘ NA SKUTECZNĄ OPTYMALIZACJĘ SKLEPY INTERNETOWEGO POD GOOGLE?

Dziś to przede wszystkim dobrze przeprowadzona optymalizacja naszych stron sklepu internetowego stanowi połowę (jeśli nie więcej), naszego sukcesu. Dlatego też warto zająć się nią w pierwszej kolejności i zrobić to rzetelnie lub powierzyć osobie, która będzie wiedziała jak to zrobić, by przypodobać się Google. Oczywiście nie mamy szans, by wszystko zrobić tip-top, gdyż jak wspomina samo Google – wpływ na ocenę sklepu ma blisko 200 czynników, które opisano tutaj. Możemy jednak mieć wpływ na znaczącą ich część, dzięki czemu nasza promocja w wynikach wyszukiwania Google nie rozpocznie się od falstartu.

 

Sekcja meta

Elementy, w których w zamierzchłych czasach wystarczyło upchać słowa kluczowe, czyli:

  • title;
  • meta description;
  • meta keywords » choć obecnie element nie do końca istotny

Odpowiednie meta dane odgrywają równie znaczącą rolę (prócz meta keywords, który od dłuższego czasu „nie działa”), z jednego prostego powodu – są to rzeczy, które mogą wyświetlić się w wynikach wyszukiwania Google. Te odpowiednio sformułowane i zawierające wyszukiwaną frazę zostaną dodatkowo pogrubione, dlatego warto poświęcić im więcej uwagi i stworzyć takie, które zachęcą użytkownika (czy nawet potencjalnego klienta), do kliknięcia właśnie w nasz sklep internetowy.

 

Nagłówki

H1, H2, H3 i tak aż do H6 – odpowiednio wykorzystane nagłówki w sklepie internetowym mogą nam wiele dać. Nie tylko pozwolą na podzielenie konkretnych treści na stronie sklepu na sekcje, ale odpowiednio skonstruowane (zawierające słowo kluczowe), mogą mieć wpływ na odbiór sklepu przez roboty wyszukiwarki. Wiedząc, że nagłówek H1 jest najważniejszy w strukturze wszystkich nagłówków warto jeszcze pamiętać, by występował on tylko raz na każdej z naszego sklepu – można porównać go do tytułu książki.
Kolejna warta uwagi rzecz to fakt, by nagłówek ten znalazł się jak najwyżej w strukturze sklepu – w końcu roboty Google czytają stronę od góry i elementom znajdującym się najwyżej nadają wyższą wartość.
W przypadku tworzenia pozostałych nagłówków warto stosować zasadę „x nagłówków Hx na każdej stronie”, czyli przykładowo 2 nagłówki H2, 3 nagłówki H3 itd.

 

Treści w sklepie internetowym

„Strasznie długi ten tekst, może dodamy go białym kolorem na białym tle?” – jeżeli wciąż jeszcze myślimy w ten sposób, niestety nie zaprowadzi nas to daleko. Nie tylko ze względu na to, iż ukrywanie jakichkolwiek elementów na sklepie może być fatalne w skutkach (jest to niezgodne z wytycznymi Google dla webmasterów), ale także może sporo ujmować funkcjonalności naszego sklepu internetowego. Dobrze skomponowana, unikalna treść, która jest widoczna zaraz po załadowaniu sklepu (nie natomiast w stopce lub -2000px za lewym marginesem), a dodatkowo poprzedzona nagłówkiem H1, nie tylko będzie kolejnym pozytywnym sygnałem dla robotów Google, ale także źródłem informacji dla nowego użytkownika: co znajduje się na danej stronie, co może mi zaoferować dany sklep itd. Równie ważna co posiadanie jakiegokolwiek tekstu na sklepie, jest jego unikalność, dlatego powinniśmy wystrzegać się kopiowania zarówno fragmentów jak i całego tekstu nie tylko na strony zewnętrzne, ale również w obrębie własnej.

 

Nawigacja wewnętrzna sklepu

Każdy z nas na pewnym etapie swojej przygody z zakupami Internetowymi na pewno znalazł się w takiej sytuacji – odwiedzasz sklep po raz pierwszy, menu wydaje się być trochę archaiczne. Znalazłeś się tutaj w konkretnym celu, więc przeszukujesz kolejne rzędy kategorii w celu znalezienia poszukiwanego produktu. Mija 15 minut, a Ty zrezygnowany nadal błądzisz po strukturze menu. W końcu poddajesz się i opuszczasz sklep. Tobie pozostaje niesmak po zmarnowaniu 15 minut na przeczesywaniu bezmyślnych kategorii w sklepie – a jego właścicielowi stracony klient.
Na szczęście scenariusz taki jest coraz mniej prawdopodobny, choć nadal zdarzają się kwiatki, w których menu kategorii zostało stworzone by utrudnić życie klientowi. Jak zatem zrobić to dobrze?
Pamiętaj, że użytkownik odwiedza Twój sklep w konkretnym celu, dlatego już na początku przedstaw mu przejrzyste menu – najlepiej tworzone w oparciu o listę ul-li. Zwróć uwagę na to, by najważniejsze (zarówno dla Twojego profilu sprzedażowego, jak i użytkownika), kategorie były widoczne bezpośrednio z poziomu strony głównej lub były maksymalnie drugą gałęzią.

 

Szybkość wczytywania sklepu

Dawniej, korzystając z łącza 128kb/s wszyscy byliśmy przyzwyczajeni do tego, że w trakcie wczytywania sklepu internetowego mogliśmy spokojnie zrobić sobie kawę. Dziś takie czasy nie są akceptowalne i czasy powyżej 5 sekund mogą skutkować porzuceniem dalszej próby przez użytkownika. Warto więc zadbać, by nasz sklep wczytywał się odpowiednio szybko. O czym należy pamiętać?

  • korzystaj z kompresji;
  • zoptymalizuj obrazki widoczne na stronach sklepu (kompresja bezstratna nie spowoduje uszczerbku na jakości);
  • staraj się nie używać zbyt wielu zewnętrznych skryptów, które mogą opóźniać wczytywania sklepu;
  • wykorzystuj pamięć podręczną przeglądarki
  • zmniejsz kod sklepu internetowego (pozbądź się nieużywanych elementów, niepotrzebnych plików CSS).
  • i inne opisane w poszczególnych działach 😀

 

Wersja mobilna sklepu

Zeszłoroczny mobilegeddon i kolejne raporty pokazujące, iż coraz częściej korzystamy z urządzeń przenośnych powoli uzmysławiają nam, jak duży potencjał kryje się w posiadaniu wersji mobilnej. Posiadacze takowej już teraz wiedzą, że ruch ten stanowi blisko 30% całego ruchu na sklepach internetowych, a Google zapowiedziało, że szykuje się kolejna „edycja” mobilegeddonu, w którym to posiadanie wersji dla urządzeń przenośnych zyska jeszcze większe znaczenie i stanie się bardziej znaczącym czynnikiem rankingowym, dlatego też jeśli jeszcze nie posiadasz takiej wersji – masz trochę czasu na jej wdrożenie.

 

SSL

Czyli zyskujący coraz większą popularność protokół HTTPS, służący do bezpieczniejszego przesyłu danych. Ma on szczególne znaczenie dla właścicieli sklepów, ponieważ użytkownicy dokonujący zakupów przez Internet chcą mieć pewność, że dokonywana transakcja nie zuboży ich konta o więcej niż powinna. Warto więc pomyśleć o tym wcześniej i wprowadzić ów SSL we własnym sklepie internetowym, rozpoczynając od koszyka i procesu składania zamówienia, a kończąc na poprawnym wdrożeniu wersji HTTPS w obrębie całej witryny.

 

Dane strukturalne

Popularne „gwiazdki” w wynikach wyszukiwania. Poprawne oznaczenie konkretnych elementów na stronach sklepu internetowego (takich jak opinie, cena, dostępność), mogą pozytywnie wpłynąć na widoczność sklepu w wynikach Google – te prezentowane dla sklepu będą nie tylko atrakcyjniejsze i wyróżniające się na tle innych, ale użytkownik od razu będzie mógł uzyskać informacje dotyczące dostępności danego produktu, czy jego ceny.

 

Profil linkowania

Odpowiednie tematycznie i dobrej jakości odnośniki prowadzące do sklepu internetowego to kolejny element, który może wspomóc nasze działania i ocenę Google. Takie odnośniki mogą być wskazówką dla robotów sprawdzających sklep, że jest ona wartościowa i przydatna, dlatego profil linkowania jest niemniej ważnym elementem aniżeli optymalizacja. Oczywiście w tej kwestii należy wykazać się systematycznością i budowaniem wartościowego profilu przez długi czas, gdyż – jak wiemy z doświadczenia – działania przynoszące szybkie efekty (czyli wspominany na początku SWL), mogą być skuteczne, jednak będzie to krótkotrwałe, a późniejsza próba odzyskania zaufania u Google może okazać się długim i żmudnym procesem. 

 

» RANKING SKLEPU


 
 

» STATYSTYKA


 

 

» MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE


 

 

 

» MARKETING


 

 

 

 

 

 

 

 

 

seo news lightroom news website speed test page speed test web domain typer .htaccess google maps htpasswd robots.txt sitexy SEO Analyzer Checkr Meta Tag Analyzer Keyword Rank Checker Pagespeed Analyzer Check Mobile Friendly Check Keyword Generator Tool Google PageRank Checker Social Media Shares Checker google traduction  Server HTTP headers and response check Google-Buzz Backlink Builder Tool Podsumowanie kursu google chrome Website Rank Checker Keyword List Cleaner Redirect Generator Setting  top seo Google+ Search  Google+ Plus One Checker Strip HTML google search Tags Convert Timestamp to Date Convert Date to Timestamp Word Count Tool Text to HTML Tool Content Writing Tool Font  Test Tool Multiple google scholar PageRank Checker Free PageRank Images TrustRank Checker Fake PageRank Checker Similar Text Finder Reciprocal Link Checker google map Domain Age Checker Google Banned Checker Browser Details All SEO Services Yandex – Rambler  Checker Email Image Creator Geolocation Tool Online Port Scanner site seo analysis Whois Domain Name Checker SEO Articles  Links Value Calculator PageRank Prediction Search Engine Spider Simulator

administracja * administracja n * administracja n konwersje * admob * admob google * admob google n * adsense * adsense n * adsense n search * alexa * alltop * alltop website * analytics * analytics n * analyzer * analyzer check * analyzer check mobile * analyzer checkr * analyzer checkr meta * analyzer keyword * and blog * android * android n * atomstore * atomstore n * atomstore n redcard * backlink * backlink builder * big commerce * big commerce n * bing * bing n services * blog * blog forum * bugmenot * bugmenot n * builder * builder tool website * business * business n * buzz * buzz backlink builder * center * center n * center n business * check * check keyword * check mobile * checker * checker free * checker free pagerank * checker keyword list * checker pagespeed * checker server * checker social * checker strip * checker strip html * checkr * checkr meta * cleaner * cleaner redirect * cleaner redirect generator * click * click shop * clickshop * clickshop android * clickshop android n * clickshop studio * clickshop studio n * commerce * commerce n * console * console n * content * content writing * content writing tool * convert * convert date * convert timestamp * cookies * cookies moja * count * czas * czas rzeczywisty * czas rzeczywisty n * date * date convert * domain * domain typer * dostosowanie * dostosowanie n * dostosowanie n czas * dysk * dysk n merchant * działy * działy n * email * facebook * facebook n * facebook n twitter * firebase * firebase google * firebase google n * font * font test * font test tool * fora * forum * forum and * forum polityka * forum polityka cookies * free * free pagerank * free pagerank images * freshmail * freshmail n * freshmail n bugmenot * friendly * friendly check * friendly check keyword * geen * generator * generator google * generator google search * generator tool * generator tool google * google * google buzz * google buzz backlink * google n * google n analytics * google pagerank * google plus one * google search google * główna * główna wstęp * główna wstęp działy * headers * htaccess * htaccess htpasswd * htaccess htpasswd robots * html * html tags * html tool * htpasswd * htpasswd robots * http * http headers * images * insights * insights n * insights n dysk * instalacja * instalacja obsługa * keyword * keyword generator * keyword list * keyword rank * konfiguracja * konfiguracja sklepu * konfiguracja usług * konwersje * konwersje n * lightroom * lightroom news * lightroom news alltop * list * list cleaner redirect * magento * magento n * magento n shopify * mail * manager * manager n * manager n pagespeed * marketing * marketing n * marketing n nokaut * mała * mała youtuberka * media * media shares * media shares checker * meer * menu * menu strona * menu strona główna * merchant * merchant center * meta * meta tag * microsoft * microsoft n * microsoft n bing * mobile * mobile friendly * moja * moja mała * moja mała youtuberka * more * more secrets * multiple * multiple pagerank * multiple pagerank checker * n administracja * n admob google * n adsense * n analytics * n analytics n * n atomstore * n big commerce * n bugmenot * n bugmenot n * n business * n business n * n click shop * n clickshop * n clickshop android * n dostosowanie * n dostosowanie n * n facebook * n firebase * n firebase google * n freshmail * n google * n instalacja * n instalacja obsługa * n konfiguracja * n konfiguracja sklepu * n konfiguracja usług * n konwersje * n konwersje n * n magento * n marketing * n marketing n * n merchant * n merchant center * n microsoft * n microsoft n * n nokaut * n obsługa * n obsługa sklepu * n odbiorcy * n pagespeed * n pagespeed tools * n pozyskiwanie * n pozyskiwanie n * n prestashop * n prestashop n * n printerest * n printerest n * n redcard * n search * n services * n services n * n shoper * n shopify * n smartsupp * n smartsupp n * n social * n tag manager * n twitter * n woocommerce * n woocommerce n * n yandex * n yandex podsumowanie * n youtube * n zachowanie * n zachowanie n * narzędzia * narzędzia online * narzędzia online forum * new shop * new shop seo * news * news alltop * news lightroom * no more secrets * nokaut * nokaut n * nokaut n seo * obsługa * obsługa clickshop * obsługa clickshop studio * obsługa sklepu * odbiorcy * odbiorcy n * odbiorcy n pozyskiwanie * online * online forum * page * page speed * page speed test * pagerank * pagerank checker * pagerank checker social * pagerank images * pagespeed * pagespeed analyzer * pagespeed tools * più segreti * pliki * plus * plus one * plus one checker * podsumowanie * podsumowanie narzędzia * podsumowanie narzędzia online * polityka * polityka cookies * polityka cookies moja * pozyskiwanie * pozyskiwanie n * prestashop * prestashop n * prestashop n google * printerest * printerest n * printerest n youtube * rank * rank checker * rank checker keyword * rank checker pagespeed * redcard * redcard n * redirect * response * response check * response check google * robots * robots txt * rzeczywisty * rzeczywisty n * rzeczywisty n odbiorcy * search * search console * search console n * search google * secrets * secrets my * secrets my new * secrets new shop * segreti * seo analyzer * seo blog * seo blog forum * seo forum * seo forum and * seo forum blog * seo news * seo блог * server * server http * server http headers * services * services n * shares * shares checker * shop * shop n atomstore * shop n click * shop n konfiguracja * shop seo * shop seo forum * shoper * shoper n * shoper n magento * shopify * shopify n * sitexy * sitexy seo * sklepu * sklepu n * sklepu n instalacja * sklepu n obsługa * sky shop * smartsupp * smartsupp n * smartsupp n alexa * social * social media * social n * social n facebook * speed * speed test * strip * strip html tags * strona * strona główna * studio * studio n * tag analyzer * tag analyzer keyword * tag manager * tags * tags convert timestamp * test * test page * test tool * test web * text * timestamp * tool * tool content * tool content writing * tool font * tool font test * tool google * tool multiple * tool multiple pagerank * tool text * tool website * tool website rank * tools * tools insights * tools insights n * tools n freshmail * twitter * twitter n * txt sitexy * txt sitexy seo * typer * typer htaccess * usług * usług n konfiguracja * web domain * web domain typer * website * website speed * website speed test * woocommerce * woocommerce n * woocommerce n sky * word * word count * word count tool * wppt * writing * writing tool * wstęp * wstęp działy * wstęp działy n * yandex * yandex podsumowanie * youtube * youtube n * youtube n yandex * youtuberka * zachowanie * zachowanie n * zachowanie n administracja * блог * блог форум * блог і форум * форум *

Dodaj komentarz