Forum

Forum

[Rozwiązany] Kampania AdWords » #2  


1

Tak jak wspomniałem w podsumowaniu działu Google AdWords w tym miejscu będziemy analizować kampanię drugą z wykorzystaniem między innymi zdobytych słów kluczowych.

n°03’12. adwords

Edytowany:5 miesięcy  temu
 
1

Krok 1


Planer słów kluczowych – informacje

Planer słów kluczowych to bezpłatne narzędzie AdWords przeznaczone zarówno dla nowych, jak i doświadczonych reklamodawców, które przypomina warsztat do tworzenia nowych kampanii w sieci wyszukiwania lub modyfikowania już istniejących. Możesz szukać w nim propozycji słów kluczowych i grup reklam, zobaczyć prognozowaną skuteczność listy słów kluczowych, a nawet utworzyć nową listę słów kluczowych, powielając inne listy. Planer słów kluczowych ułatwia też określanie konkurencyjnych stawek oraz budżetów kampanii.

Zalety

Planer słów kluczowych umożliwia:

Badanie słów kluczowych. Szukasz słów kluczowych do nowej kampanii? A może potrzebujesz nowych słów kluczowych do kampanii już istniejącej? Możesz wyszukiwać propozycje słów kluczowych i grup reklam na podstawie haseł związanych z Twoją ofertą, stroną docelową albo różnymi kategoriami produktów.

Wyświetlanie historycznych statystyk i prognoz liczby odwiedzin. Na podstawie statystyk, takich jak liczba wyszukiwań, możesz lepiej wybrać słowa kluczowe do nowej lub istniejącej kampanii. Możesz wyświetlić prognozy, np. szacowaną liczbę kliknięć i konwersji, by ocenić potencjalną skuteczność określonej stawki i budżetu. Pomaga to także w wybraniu ostatecznych stawek i budżetu.

Warto pamiętać, że choć Planer słów kluczowych wyświetla bardzo dobre pomysły na prognozy ruchu i słowa kluczowe, realna skuteczność kampanii zależy od różnych czynników. Na wyniki kampanii może na przykład znacząco wpływać stawka, budżet, produkt, a także zachowania klientów w Twojej branży.

Planer słów kluczowych: statystyki liczby operacji wyszukiwania

Kiedy szukasz propozycji słów kluczowych i grup reklam albo zdecydujesz się wyświetlić historyczne statystyki, np. liczbę operacji wyszukiwania dla listy słów kluczowych, zobaczysz tabelę z historycznymi statystykami. Zawarte w nich dane zależą od lokalizacji, zakresu dat oraz ustawień kierowania reklam na sieć wyszukiwania wybranych przez Ciebie w panelu „Kierowanie”.

Co oznaczają Twoje statystyki liczby operacji wyszukiwania

Średnia miesięczna liczba wyszukiwań („Śr. miesięczna liczba wyszukiwań”): średnia liczba wyszukiwań danego słowa kluczowego i jego bliskich odmian na podstawie wybranego zakresu dat i ustawień kierowania. Domyślnie wyświetlamy średnią liczbę wyszukiwań z okresu 12 miesięcy.

Konkurencja: Liczba reklamodawców, którzy wyświetlali reklamy dla danego słowa kluczowego, w stosunku do łącznej liczby słów kluczowych w Google. Te dane zależą od wybranych ustawień kierowania na lokalizację i sieć wyszukiwania. W kolumnie „Konkurencja” możesz sprawdzić, czy z danym słowem kluczowym wiąże się niski, średni lub wysoki poziom konkurencji.

Sugerowana stawka: Jest wyliczana na podstawie kosztu kliknięcia (CPC), jaki reklamodawcy płacą za to słowo kluczowe, tę lokalizację i wybrane przez Ciebie ustawienia sieci wyszukiwania. Jest to wartość prognozowana, więc rzeczywisty koszt kliknięcia może się zmieniać.

Udział w wyświetleniach reklamy: Liczba uzyskanych wyświetleń podzielona przez całkowitą liczbę wyszukiwań w lokalizacji i w sieci, na które kierujesz reklamy, przy ścisłym dopasowaniu do słowa kluczowego w ostatnim miesiącu kalendarzowym. Pamiętaj, że kolumna udziału w wyświetleniach reklamy w Planerze słów kluczowych jest inna niż kolumny udziału w wyświetleniach i udziału w wyświetleniach przy dopasowaniu ścisłym w zarządzaniu kampanią. Są one oparte na liczbie wyświetleń, które można było uzyskać w przypadku danego słowa kluczowego. W Planerze słów kluczowych udział w wyświetleniach reklamy jest oparty na liczbie operacji wyszukiwania konkretnego słowa kluczowego. Kiedy widzisz dywiz (-) w kolumnie udziału w wyświetleniach reklamy, oznacza to, że brakowało nam danych do wyliczenia tej liczby.

Udział w wyświetleniach w bezpłatnych wynikach wyszukiwania („Udział w wyśw. w bezpł. wynikach wyszuk.”): Procentowy udział wyświetleń wyników z Twojej witryny w wynikach wyszukiwania danego słowa kluczowego. Jest to iloraz liczby wyszukiwań, w których pojawił się wynik z Twojej witryny, i łącznej liczby wyszukiwań tego słowa kluczowego. 

Średnia pozycja w bezpłatnych wynikach wyszukiwania („Śr. pozycja w bezpł. wynikach wyszuk.”): Pokazuje, jak radzą sobie wyniki z Twojej witryny w porównaniu z wynikami z innych witryn. Jest obliczana na podstawie najwyższej średniej pozycji wyniku (lub wyników) z Twojej witryny w każdym wyszukiwaniu danego słowa kluczowego.

O czym warto pamiętać w przypadku historycznych statystyk

Statystyki wyszukiwań są podawane w zaokrągleniu. Oznacza to, że gdy pobierasz propozycje słów kluczowych dla wielu lokalizacji, statystyki wyszukiwań mogą nie sumować się zgodnie z oczekiwaniami.

Wielkość ruchu internetowego podlega wahaniom sezonowym, a także zmianom zależnym od bieżących wydarzeń i wielu innych czynników. Dlatego też liczba wyszukiwań słów kluczowych stale się zmienia.

Prognoza wyświetleń uwzględnia Twoją stawkę, budżet i dotychczasową jakość reklam, ale już w statystykach wyszukiwania te dane nie są brane pod uwagę. Liczba operacji wyszukiwania jest też określana tylko dla ścisłych dopasowań do słów kluczowych, natomiast prognozy wyświetleń opierają się na typach dopasowania wybranych przez Ciebie.

Analiza liczby operacji wyszukiwania

Po uzyskaniu wyników dla liczby operacji wyszukiwania, możesz bardziej szczegółowo przeanalizować te statystyki, wybierając opcje z menu „Trendy liczby wyszukiwań” nad wykresem. Poznasz dzięki temu wpływ poszczególnych propozycji słów kluczowych na określone segmenty. Oto wszystkie możliwe sposoby podziału wyników:

Trendy mobilne: porównanie trendów mobilnych w wyszukiwaniach na wszystkich urządzeniach.

Podział według urządzenia: podział średniej miesięcznej liczby wyszukiwań na komputery, urządzenia mobilne z pełną przeglądarką internetową i tablety z pełną przeglądarką internetową.

Podział według lokalizacji: liczba kliknięć generowanych przez Twoje słowa kluczowe w każdej z wybranych lokalizacji.

Pokrycie konta/planu: wskazanie, które słowa kluczowe z obecnych kampanii należą do Twojego bieżącego planu.

W porównaniu z domenami konkurenta: porównanie Twojego udziału w wyświetleniach reklam z domenami konkurencyjnymi w poszczególnych kategoriach produktów, do których należą Twoje propozycje słów kluczowych.

W porównaniu z domenami lidera rynku: porównanie Twojego udziału w wyświetleniach reklam ze średnim udziałem w wyświetleniach reklam pięciu czołowych domen lidera rynku dla Twoich propozycji słów kluczowych. 

 

 

Otwórzmy na początek planer słów kluczowych AdWords i przeanalizujmy zdobyte słowa:

search engines » backlinks » google seo » website ranking » page rank » search engine marketing » pagerank checker » google pagerank » google rank checker » strony internetowe » backlinks checker seoanalyze » analyze web page » budowa sklepów internetowych » darmowy kurs » free site Analyzer » marketing sem » marketing seo » optimization engine » search engine optimization seo » seo » seo test » site engine optimization » best seo » blog seo » forum seo » google seo website » my seo tool » optimise seo » seo Analyzer » seo engine optimization » tworzenie sklepu internetowego cennik » check website ranking » website rank checker » allegro » ceneo » twitter » engine optimisation » homes » hosting » seochecker » fejzbuk com » oprogramowanie do sklepów » forum seo » whats seo » seo search » your website » check site speed » www » facebook pl » facebook p » pl facebook » google adsense » analitic google » google Analytics » google adwords » Analytics » linki google » google Analytics » kurs » kurs seo » shop online pl » internet optimizer » fejzbuk pl » fejsbuk pl » pozycjonowanie strony w Internecie » ranking google » how to check page ranek » seo checker free » optimization for search engines » and search engine optimization » google search konsolę » search engine optimization for google » search engine optimization for website » free website search engine optimization » whats an seo » seo search engine optimization » seo for site » seo web page » seo for website » seo of website » website with seo » free seo for website » shoper » sklep internetowy pl » sklep on line » check site speed » search engine optimization seo

 

Wyszukaj nowe słowa kluczowe za pomocą wyrażenia, witryny lub kategorii

I tak dalej ...

Jak widzicie ciekawe narzędzie od Google.

 

Edytowany:5 miesięcy  temu
 
1

Krok 2


Nadal planer słów kluczowych AdWords

 

Sprawdź dane o liczbie operacji wyszukiwania i jej zmianach

 

 

Edytowany:5 miesięcy  temu
 
1

Krok 3


Nadal planer słów kluczowych AdWords

 

Pomnóż listy słów kluczowych, aby uzyskać nowe słowa kluczowe

Prognozy skuteczności

 

Trendy liczby wyszukiwań

Czyli krótko mówiąc mieszanie różnych grup słów kluczowych.

 
1

Krok 4


Nadal planer słów kluczowych AdWords

 

Wpisz lub prześlij listę słów kluczowych, by wyświetlić prognozy

Prognozy skuteczności

 

 

 
1

 

PRZENOSIMY TĘ STATYSTYKĘ

NA BLOGA Z UWAGI NA WIĘKSZĄ WYGODĘ PREZENTACJI DANYCH

STATISTIC TIP #01.01 STATISTIC TIP #01.01

Edytowany:4 miesiące  temu
 
  
Praca

 

 

seo news lightroom news alltop website speed test page speed test web domain typer .htaccess htpasswd robots.txt sitexy SEO Analyzer Checkr Meta Tag Analyzer Keyword Rank Checker Pagespeed Analyzer Check Mobile Friendly Check Keyword Generator Tool Google PageRank Checker Social Media Shares Checker  Server HTTP headers and response check Google-Buzz Backlink Builder Tool Website Rank Checker Keyword List Cleaner Redirect Generator Google+ Search  Google+ Plus One Checker Strip HTML Tags Convert Timestamp to Date Convert Date to Timestamp Word Count Tool Text to HTML Tool Content Writing Tool Font  Test Tool Multiple PageRank Checker Free PageRank Images TrustRank Checker Fake PageRank Checker Similar Text Finder Reciprocal Link Checker Domain Age Checker Google Banned Checker Browser Details All SEO Services Yandex – Rambler  Checker Email Image Creator Geolocation Tool Online Port Scanner Whois Domain Name Checker SEO Articles  Links Value Calculator PageRank Prediction Search Engine Spider Simulator